Havi 3000 utas marad hoppon Lázár János vasútvonal-bezárásai miatt a Közlekedő Tömeg szerint
Az intézkedést nem felülvizsgálni, hanem visszavonni kell – fogalmazott a civil egyesület.
Az intézkedést nem felülvizsgálni, hanem visszavonni kell – fogalmazott a civil egyesület.
A miniszter egy tízéves vasútfejlesztési tervvel lobbizik a kormánynál.
A mellékvonalak bezárása kormányokon átívelő politikai pótcselekvés, aminek kevés köze van a vasút problémáihoz, ahogy azok megoldásához is. Most – saját ígéreteivel is szembemenve – mégis ehhez nyúl az Orbán-kormány. Pedig a mellékvonalak egy része Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár szerint menthető lenne, ráadásul a bezárás után „a megtakarítás vonalanként egy hónapban egy MÁV-os igazgató bérét nem éri el". A belföldi vasúti személyszállításnak jót tenne a piacnyitás, de erre csak 2034-től látszik remény.
A levél szerint a mostani gyors döntés közvetlen oka, hogy a miniszter megijedt egy közelmúltbeli kínos balesettől, amelyben járműhiba miatt utasok sérültek meg. Az aláírók szerint az nem perspektíva, hogy adjunk irreálisan olcsó bérletet az embereknek, hogy aztán a kieső bevétel következményeként az utasok bennégjenek a vonatban.
Összesen ezer kilométer hosszú vasúti hálózatot számol fel a román kormány az állami vasúti társaság (CFR) veszteségeinek csökkentése érdekében.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) közleményben tiltakozik a MÁV-Trakció Zrt. mozdonyvezetői létszámpolitikája ellen, mivel a részvénytársaság a létszám növelését és a munkaidő csökkentését tervezi.